April 2015

Prevoz Ladje

Dva dni in dve noči je trajal prevoz izletniške ladje iz Ennshafena v Steeg ob Hallstatskem jezeru.
Država:Avstrija
Kraj:Ennshafen – Steeg/Hallstättersee
Obdobje:april 2015
Skrbnik:Herbert Hamberger

Izziv

Logistika in prevoz

Hallstättersee Schifffahrt GmbH, družba s tradicijo, že 47 let nudi obiskovalcem vožnjo z ladjo po čarobnem Hallstattskem jezeru. Tokrat so svojo floto razširili za dodatno izletniško ladjo. Ker prevoz tako velikega tovora predstavlja tudi velik izziv, se je naročnik odločil zanesti na strokovnjake družbe Prangl – tudi glede logistike in prevoza.

Naša rešitev

Nakladanje težkega tovora

Trup ladje (27 m dolg, 7 m širok, 4,19 m visok in 66 t težak) je po reki pripotoval v Ennshafen, kjer ga je pričakalo teleskopsko dvigalo nosilnosti 500 t. To je moralo previdno in izredno natančno dvigniti kočljivi tovor na posebni nizkopodni priklopnik. Skupno 176 t težka prevozna enota je dosegla dolžino 58 m, višino 4,70 m ter širino 7m. Manjši zgornji krov (7 m širok, 10 m dolg, pribl. 4 m visok in 10 t težak) so iz tovarne po cesti, s sedlastim polpriklopnikom, prepeljali neposredno v Ansfelden.

Posebni prevoz v koloni

V Ansfeldnu sta se oba prevoza srečala in od tod naprej nadaljevala pot v koloni. Cilj prve etape je bil Golling, vso pot pa smo prevozili po avtocesti. Zaradi skupne višine tovora na nizkopodnem priklopniku je bil prevoz čez avtocestne mostove milimetrski izziv. Prevozni sestav smo morali zato hidravlično znižati, da bi lahko nadaljevali pot. Čez nekatere mostove pa smo se lahko pomikali le korakoma.

Spektakularni podvig v tandemu

Po prispetju v Golling smo ves dan prekladali tovor za naslednjo etapo prevoza. Kajti za uspešen prevoz po ovinkasti cesti iz Gollinga v Steeg ob Hallstattskem jezeru, preko prelaza Gschütt, smo morali dolžino prevoznega sestava zmanjšati na 40 m. Prekladanje smo izvedli v kamnolomu s tandemskim dvigom (teleskopski dvigali nosilnosti 120 t in 90 t). Trup ladje smo dvignili v položaj za »čakanje«, kjer je prosto lebdel, obenem pa smo z majhnim nakladalnim dvigalom »skrajšali« nizkopodni priklopnik.

Razkladanje pritegnilo pozornost občinstva

Po tej neobičajni akciji je imel posebni tovorni nizkopodni priklopnik potrebno dolžino 40 m in višino 5,30 m za prevoz po strmi in ovinkasti cesti. S prav tako zmanjšano skupno težo 144 t ni nič več oviralo prevoza čez prelaz. Ponoči se je kolona odpravila na pot. Na cilju so, pri za promet zaprti cesti, s prevoznega sestava previdno dvignili trup in krov ladje. Dimenzije zanimivega tovora in s tem opreme, potrebne za njegov prevoz, pa so tudi na cilju poskrbeli za polno pozornost in navdušenje občinstva.

Preko trnja do zvezd. Pot preko prelazov in skozi soteske je bila zares mukotrpna. A pred očmi smo imeli končni uspeh.
Herbert Hambergerprodaja/svetovanje

Piškotki

Ta spletna stran uporablja tehnično nujno potrebne piškotke. Za prikaz videoposnetkov potrebujemo vaše soglasje za prenos funkcionalnih piškotkov. Z vašim privoljenjem v prenos funkcionalnih piškotkov zajemamo anonimizirane podatke o uporabniškem vedenju, da bo naša spletna stran prijaznejša uporabnikom. Za več informacij kliknite našo Izjavo o varstvu podatkov.