Avgust 2021

Ozkotirna železnica Murtalbahn

S posebno zasnovo za reševanje ponesrečenega železniškega voza je Prangl prepričal na vseh področjih.
Država:Avstrija
Kraj:Ramingstein
Obdobje:30.07.2021 – 08.08.2021
Skrbnik:Franz List
gosenično dvigalo na brežini s ponesrečenim železniškim vozom

Izziv

Reševanje

Zaradi potreb po hitrem posredovanju so reševanja ob nesrečah običajno zelo kompleksna. V tem primeru so dodatne težave predstavljale še krajevne danosti.

Naša rešitev

železniški voz s kavljem goseničnega dvigala

Kompleksni pripravljalni ukrepi

9. julija 2021 je iztiril železniški voz železnice Murtalbahn ter med Štajersko in Salzburgom zgrmel v reko Muro. Zaradi krajevnih danosti je hitro postalo jasno, da običajna uporaba dvigala ne pride v poštev. Za uporabo velikega dvigala je bilo treba opraviti določena pripravljalna dela. Zasnovati je bilo treba 90 metrov dolgo dovozno cesto. Da bi lahko rumenega orjaka varno namestili, je bilo treba nasipati pribl. 600 m2 veliko stojno površino. Vendar to še ni bilo dovolj. Poleg tega je bilo treba izdelati posebna dvižna sredstva.

gosenično dvigalo z železniškim vozom na kavlju

Okolju prijazna zasnova dvigovanja

Bistveno izhodišče izbrane logistične zasnove je bil poskus, da bi bili posegi v naravno kar se da neznatni. Druge zamisli z dvema teleskopskima dvigaloma bi potrebovale veliko večjo stojno površino, kar bi zahtevalo večji poseg v naravo. Zemeljska dela, opravljena s 600-tonskim goseničnim dvigalom, so bila res minimalna. Tudi dovozna cesta je bila krajša. Rumeni orjak je tehtal pribl. 615 ton. Za nameščanje smo uporabili še teleskopsko dvigalo nosilnosti 250 ton in teleskopski viličar nosilnosti 6 ton.

ptičja perspektiva, gosenično dvigalo in ponesrečen železniški voz

Ekstremni pogoji uporabe

Poleg pripravljalnih del je velik izziv predstavljal dvig, saj je bilo treba z ročico dosega 68 metrov iz vode dvigniti 32 ton težak železniški voz. Skupaj s pripomočki za dviganje in škripcem s kavljem je bila skupna masa slabih 40 ton. Ponesrečen vlak je gosenično dvigalo dvignilo v smeri toka na desni strani brega reke Mure. Pri tem je bil voz dvignjen v stranskem položaju ter nad reko, brežino, bližnji travnik in pribl. devet metrov visok rob zemljišča na nivo ceste.

železniški voz, transportiran s tovornjakom Prangl

Celotna logistična rešitev

Da bi zagotovili kar največjo varnost, je bila železniška proga med krajema Murau in Tamgsweg ves dan zaprta. Po dvigovanju je bila lokomotiva za nekaj časa odložena na trdi podlagi. Po takojšnjem pregledu je bila pripravljena za nadaljnje obračanje. V tandemskem dvigu sta gosenično dvigalo nosilnosti 600 ton in teleskopsko dvigalo nosilnosti 250 ton poravnali ponesrečeno lokomotivo ter jo dvignili na raztegljiv plato polpriklopnik podjetja Prangl. Nato smo železniški voz pravilno zavarovali in ga prepeljali do kolodvora Murau, kjer smo ga s teleskopskim dvigalom nosilnosti 250 ton raztovorili.

Dvigujemo več kot le bagre.
Walter HagerKran- und Logistikkoordinator

Piškotki

Ta spletna stran uporablja tehnično nujno potrebne piškotke. Za prikaz videoposnetkov potrebujemo vaše soglasje za prenos funkcionalnih piškotkov. Z vašim privoljenjem v prenos funkcionalnih piškotkov zajemamo anonimizirane podatke o uporabniškem vedenju, da bo naša spletna stran prijaznejša uporabnikom. Za več informacij kliknite našo Izjavo o varstvu podatkov.