Železniški most
Franz List
Izziv
Staro za novo Prangl zamenjal železniški most Avstrijskih zveznih železnic ÖBB
Več kot 100 let star železniški most je doživel konec svoje uporabne dobe. Novi most je bil postavljen s pomočjo Pranglovih strokovnjakov. Poleg dimenzij jeklene konstrukcije (70 m dolžine, 7 m širine, 8 m višine in 350 t teže) je za vse udeležene velik izziv predstavljal zlasti utesnjen prostor.
Naša rešitev
Nič prostora, a učinkovit koncept
Prizorišče dogajanja je soteska, ki jo na levi in desni omejujejo skalne stene. Tam je najti le reko Salzach, cesto in železniško progo. V mesecih pred dvigom je v oddaljenosti pribl. 300 m že potekalo sestavljanje novega mostu. Ob robu cestišča je nastajala nova, 70 m dolga palična konstrukcija (paličje). Zaradi pomanjkanja prostora je bilo treba konstrukcijo sestaviti kar ob cesti. Delno je bilo treba cesto za kratek čas tudi zapreti.
Trije samovozni transportni moduli – usklajeni
Prva naloga Pranglove ekipe je bila odstraniti staro nosilno konstrukcijo mosta s skupno težo 380 t, nakladanje le-te na tri usklajene transportne module za prevoz težkih tovorov in daljinskim upravljan prevoz do mesta začasnega skladiščenja. Obratno je bilo treba novi most pred namestitvijo premestiti na lokacijo za dvig. Tudi to smo opravili s samovoznimi moduli. Zaradi prostorske stiske in 70 m dolžine je že prva faza zahtevala visoko osredotočenost vseh udeležencev.
Težavna postavitev goseničnega dvigala nosilnosti 650 t
Za postavitev goseničnega dvigala nosilnosti 650 t je bilo treba cesto Salzachstraße v določenih delovnih fazah popolnoma zapreti. S skupno 40 tovornjaki smo dostavili vse komponente velikega dvigala, ki smo ga postavili v zahtevnih pogojih in štirih dneh. Rumeni velikan je v končni obliki skupaj s tovorom tehtal neverjetnih 900 t.
Dvižna dela pod velikim časovnim pritiskom
Končno je napočil čas: Tik za tem, ko je vlak ob 2. uri zjutraj še zadnjič ta dan prevozil progo, smo lahko začeli z dejanskimi dvižnimi deli. Da bi lahko prvi jutranji vlak odpeljal pravočasno, smo imeli približno dve uri časa za delo. To je bil izjemen izziv za vse udeležence. Konstrukcijo je s samovoznih modulov neposredno prevzelo dvigalo. Zaradi oddaljenosti je moralo gosenično dvigalo enkrat spremeniti položaj in prevoziti 20 m s polno obremenitvijo.
Vrhunska koncentracija celotne Pranglove ekipe
Kljub motečemu vetru, smo novi most dvignili z milimetrsko natančnostjo. Oba dviga (starega in novega mostu) sta zahtevala kar največjo osredotočenost celotne ekipe, saj so bile 70-metrske konstrukcije občasno na višini 20 m, da ne bi ogrozile obstoječe nosilne konstrukcije bližnjega drugega tira. Ker je bilo gradbišče tik nad vodo in se pod gradbiščem začne nevarna soteska reke Salzach, je bila vso noč pod gradbiščem v pripravljenosti ekipa za reševanje iz vode.
Uspešna izvedba navdušila naročnika
Odgovorni pri Avstrijskih zveznih železnicah so bili navdušeni nad našim delom. »Gradbišče takih razsežnosti v soteski reke s tako močnim tokom, kot ga ima reka Salzach, in gostim prometom po deželni cesti je za vse udeležene predstavljalo velik izziv. Vsak postopek, od načrtovanja do samega dviga, je moral biti brezhibno izveden. To zahteva močno ekipo in zanesljive partnerje.«