April 2023

Most čez Traisen

Železniški most iz leta 1889 na progi Traisentalbahn se je staral in so ga morali zamenjati.
Država:Avstrija
Kraj:Kreisbach/Wilhelmsburg
Obdobje:14.03.2023 – 28.04.2023
Skrbnik:Christian Panzenböck

Izziv

Nov železniški most čez Traisen

V bližini železniške postaje Kreisbach/Wilhelmsburg železniški most ÖBB prečka Traisen. Približno 125 let po izgradnji je prišel čas za prenovo. Novo okvirno konstrukcijo je montažno izdelalo podjetje, specializirano za gradnjo mostov, in ga dostavilo po delih. Prangl je bil angažiran za ključno vlogo pri montaži mostu.

Naša rešitev

Dobra priprava je vse!

Odgovorna ekipa podjetja Prangl je imela na začetku opraviti z obsežnim pripravljalnim delom – ne le v zvezi z logistiko, izbiro dvigal in načrtovanjem razporeditve osebja. Predvsem dostop do območja mostov se je izkazal za izredno težkega, saj je ta vodil preko prometne ceste in mostu na njej, katerega nosilnost ni bila definirana. Po predhodnem preverjanju je bilo potrebno ta prenos predpostaviti tako, da je bil pripravljen za skupno težo 96 ton, kar je moral potrditi statik.

Koncept postavitve dvigala

Priprave na dejansko uporabo dvigala so bile svojevrsten izziv za rumene specialiste. Pripraviti je bilo potrebno ločeno mesto za dvigalo - z betonskimi uvrtanimi piloti, ki so bili nameščeni 8 metrov globoko poleg Traisena. Izkazalo se je tudi, da je bil v bližini mesta dvigala položen podzemni plinovod. V zvezi s tem je bilo treba pred začetkom kakršnega koli dela razjasniti vse negotovosti in se posvetovati s strokovnjaki za testiranje in odobritev. Tudi sama montaža dvigala je bila izziv zaradi omejenega prostora.

600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko

Glavno dvigalo je potrebovalo prostor: 600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko je bilo najboljša izbira zaradi velikanskega polmera 114 metrov in dvižne teže (najtežji deli mostu so tehtali 36 ton). Kot montažno in pomožno dvigalo je služilo 100-tonsko teleskopsko dvigalo. Njegova naloga je bila dvigovanje balasta, ki je »lebdel« z balastne mize. Za pripravo in spremljanje je bilo uporabljenih tudi več drugih naprav: 45-tonsko avtodvigalo, 85-tonsko nakladalno dvigalo, teleskopski viličar in zglobna delovna ploščad. Nato smo začeli dobro pripravljeni.

Z ekipnim duhom do uspeha

Več ton težke dele nosilnega mostu je žerjav z rešetkasto roko prenesel v načrtovno lego, kjer so jih nato zvarili in sestavili. Sestavljali so ga kos za kosom. Niti vse težave, ki so se pojavljale pred tem, niti nenaden nastop zime konec marca, ki je seveda še dodatno otežil dela, niso mogli ustaviti izvajalcev del. Zgleden timski duh je poskrbel, da je bila ta zahtevna naloga opravljena v popolno zadovoljstvo vseh vpletenih.

"Nič ni pretežko, nič ni predaleč!"
Josef Pölz Voznik velikih žerjavov

Piškotki

Ta spletna stran uporablja tehnično nujno potrebne piškotke. Za prikaz videoposnetkov potrebujemo vaše soglasje za prenos funkcionalnih piškotkov. Z vašim privoljenjem v prenos funkcionalnih piškotkov zajemamo anonimizirane podatke o uporabniškem vedenju, da bo naša spletna stran prijaznejša uporabnikom. Za več informacij kliknite našo Izjavo o varstvu podatkov.